Magisterské obory - hodnocení

Vše co potřebujete a není to v jiném fóru. Tzn. DOTAZY, PROSBY, SHÁNĚNÍ REFERÁTŮ…
Odpovědět
Uživatelský avatar
blahon
Veterán
Veterán
Příspěvky: 47
Registrován: 21. říjen 2010, 18:12

Magisterské obory - hodnocení

Příspěvek

Zdravím,
pořád mi do zápisu chybí nějaký 2 měsíce a váhám mezi kolejovými vozidly a transportní technikou. Hledal jsem na strojaři a celkově jsem nenašel "recenze" na magisterský obory jako takové. Nejsou zde (nejlépe absolventi), kteří by poreferovali o svém oboru (jakémkoliv) - ve smyslu jestli to je "těžké/lehké", vedení ústavu je "zlé/hodné", jak je to praktické/teoretické. Předem díky

Uživatelský avatar
Wassilij
Veterán
Veterán
Příspěvky: 33
Registrován: 16. září 2012, 10:40

Re: Magisterské obory - hodnocení

Příspěvek

Mno, absolvoval jsem transportní techniku a kvůli práci jsem si dobrovolně vzal část předmětů z kolejových vozidel, takže úplně objektivní nebudu, ale to ti asi vadit nebude. Oba dva ústavy jsou velmi vstřícné a vyučující jsou v pohodě, kdykoliv poradí a poskytnou meteriály co mají. Hlavní rozdíl je ale v koncepci výuky - na transportce je hlavní důraz kladen na projekty, kde se naučíš nejvíc, když chceš a předměty jsou jen doplňkový (zkoušky jsou oproti kolejovým vozidlům lehčí). Navíc máš čas chodit do práce při škole, protože rozvrh celkem jde (určitě mě tady někdo bude kamenovat, ale opravdu byl docela ok). Nikdo tě moc nemučí ani netlačí, takže je jen na tobě, jak moc chceš nabrat vědomosti. Je to prostě koncipovaný na tom, že jsme dospělí a máme vědět, co je pro nás dobrý. Předměty jsou teoretické zatímco praktické jsou projekty, kde se povětšinou spolupracuje s nějakou firmou nebo se už rovnou plodí diplomka. Kolejová vozidla jsou v koncepci o 180° jinak. Hlavní důraz je na odborné předměty, které jsou na obsah vědomostí i zkouškové nároky velmi obtížné zatímco projekty jsou jen taková přicmrndávačka. Co vím, tak kolejáci práci stíhaj taky, ale nestíhaj k tomu školu, protože maj kvanta laborek a referátů (některé v rozsahu bakalářek viz PJKV). Výhodou je zase, že tě prostě donutí tě to naučit, protože druhá možnost je letenka. Informace jsou jak teoretické, tak praktické, ale značně zaostávají v konstrukční činnosti (modelování, práce s programy), protože v podstatě za 4 semestry prakticky nic nevymodelují, to zase na transportce si toho užiješ ažaž. Další mínus kolejářů je, že zkouškové strávíš fakt učením a další likvidací nervů - u transportky jsou vždy 2-3 předtermíny, takže zkouškové je pak na pohodu. Osobně bych obor neměnil, ale kolejová vozidla jsou skvělá volba taky.
Správně navržené ozubené kolo má celočíselný počet zubů.

Odpovědět

Zpět na „HLAVNÍ DISKUZE“